Story

We love soda!

We love its bubbles. Want: zonder prik, geen soda. Wij vinden dat de friscategorie haar prik een beetje heeft verloren. We willen daarom terug naar het product. Naar het verhaal. Soda heeft een rijke traditie. Wie zoekt, kan nog steeds bijzondere producten en merken vinden. Wij willen bewijzen dat soda niet saai hoeft te zijn. En dat het aanbieden van bijzondere en lekkere frisdranken niet moeilijk is. Sir Joe laat soda weer bruisen.

STORY

Het is niet voor het eerst dat Sir Joe iets laat bruisen. “Sir Joe” is namelijk een eerbetoon aan de uitvinder van koolzuurhoudend water: Joseph Priestley (1733-1804). Joe kon alles. Hij was filosoof, avonturier, historicus, dominee, scheikundige, pedagoog en bovenal: pionier. Een wetenschapper van het kaliber James Watt en Benjamin Franklin – beiden overigens vrienden van Joe. Hij was daarnaast een controversieel figuur; een challenger van de gevestigde orde. Hoewel Joe al een tijdje niet meer onder ons is, leeft zijn prikkelende en avontuurlijke geest nog altijd door in ons DNA.

Dat DNA voert ons de wereld over op zoek naar bijzondere merken die we aan onze familie kunnen toevoegen. Van Britse tonics tot New York kola en Australische ginger beers. En we blijven doorzoeken! De koolzuur die Joe toen aan soda heeft toegevoegd voelen we nu nog steeds bubbelen.

THE JOE'S

 

JASPER

Jasper is onze oprichter en eindbaas. Wanneer hij zich niet druk maakt over deadlines, stakeholders & de hoeveelheid bubbels in zijn soda, bouwt hij piratenboten met zijn drie kids. Hij is altijd in voor weddenschappen, maar dan vooral de weddenschappen die hij niet kan verliezen (Max is dan ook een populair slachtoffer). Hij is verslaafd aan cashewnoten en drankjes met gember. Wanneer hij diep nadenkt, krijgt hij een frons op zijn gezicht, een hand op zijn kin, begint onverstaanbaar te mompelen en schrijft onleesbare dingen op een whiteboard... wanneer hij wel te verstaan is, is een van de meesterbreinen achter Sir Joe's strategische plannen.

MAX

Max is onze Business Developer en (een kleine beetje tegen zijn zin in) ook onze HR-manager, IT-man en grootste Mac Donalds fan. Hij drinkt iets meer Tenzing dan goed voor hem is, is ontzettend slecht in weddenschappen (yes, je spot hier een kans) en is de enige op kantoor die weet hoe de printer werkt. Hij is altijd opzoek naar nieuwe (online) kansen, gelooft heel erg in het automatiseren van bijna alles en is your guy wanneer je graag met ons wil samenwerken.

DANNY

Wil jij lekker cocktailtje drinken en lekker vleesje van de BBQ eten -  lekker in de tuin? Dan ben je bij Danny aan het juiste adres. Een échte levensgenieter, zijn stopwoord is "lekker" en hij heeft altijd een big smile op zijn gezicht. Veel te vinden in het zuiden van het land waar hij als Brand Ambassador alle mooie horeca in Gelderland, Brabant en Limburg voorziet van overheerlijke frisjes. Je kan ‘m altijd porren voor een potje Monopoly of voetbal. Pas wel op.. zijn fanatisme kan soms doorslaan. Zorg dan dat je hem afleidt door zijn hondje Saké of zijn collectie miniatuurflesjes drank tevoorschijn te toveren. Dan heb je binnen no-time zijn big smile weer terug!

MAUD

Ken je Maud al? Waarschijnlijk wel, want Maud kent echt iedereen, maar dan ook echt íedereen. Ze loopt elke dag vrolijk met een glimlach door Amsterdam en she never takes no for an answer. Het komt dat ook goed uit dat ze onze Sales Manager is. Ze houdt van festivals, veel mensen en gezelligheid, maar verstopt ook zo af en toe in het bos in Drenthe. Ze gooit af en toe (vrij vaak) perongeluk een glas kapot, heeft een adoptie appelboom en een liefde voor cowboy spellen op de Playstation. Ze kan heel hard praten, of juist heel moeilijk mompelen. En ohja, en ze heeft wél een motor...

BOBBIANNE

Bobbianne is onze marketing Guru bij Sir Joe. Pindakaas eet ze het liefst met een lepel en ze begint vaak iets over 9 al over de lunch. Ze houdt ontzettend van sporten, maar vindt het verschrikkelijk als iemand haar om een pen vraagt (nee, heeft ze niet, ze is geen secretaresse). Ze weet van elke Ajax-speler voor hoeveel hij verkocht is en haar bureau is echt altijd een rommel. Rommel die wel zorgt voor inspiratie, want de mooiste Sir Joe POS die je in de markt tegenkomt, is waarschijnlijk door haar bedacht.

VINCENT

Vincent is onze Utrechtste Brand Ambassador. Af en toe komt hij op kantoor langs om wat lekkere ijskoude Butcha te halen, maar meestal fietst hij door de stad. Hij kent elke cocktailbar in Utrecht, en staat zelf ook graag achter de bar (of ervoor), of in de keuken! Voor de lekkerste cocktails, vreemde combinaties of mooiste garnering kun je altijd bij hem terecht. We verbazen ons er dan ook een beetje over dat zijn guilty pleasure een milkshake bacon is...

MARK

Het lukt Mark bíjna om Lidl koffie van Douwe Egberts te onderscheiden, maar in Supply Chain en Operations is hij een held. Hij is verantwoordelijk voor alle logistieke uitdagingen bij Sir Joe, en voor de lunch op dinsdagen. Hij heeft een hekel aan Celine Dion, speelt gitaar en eet 2x zo veel als de gemiddelde Sir Joe'er (wel allemaal vegetarisch natuurlijk). Hij woont met drie kids in Nijmegen en is ruim 2 meter lang (vandaar het vele eten ook, vooruit dan). .

ELIJAH

Elijah is onze micro-insta-influencer, en ohja, ook nog fulltime Brand Ambassador in Amsterdam. Drankjes verkoopt hij dan ook het liefste door te flirten met het barpersoneel. Hij wil graag een motormuis zijn, maar heeft helaas geen motor (*kleine jaloerse blik naar Maud*). Als je opzoek bent naar Elijah, is de kans groot dat je hem of op een festival of in een reclamecampagne tegenkomt..

MARK 

Hoewel Mark onze Brand Ambassador Tenzing is, was zijn ultieme droom vroeger om circusdirecteur te worden. Hij is om te kopen met snoep (hint), kent elke Hollandse kraker en droomt 's nachts over kneiter goede commercials en merkactivaties. Hij houdt van motorrijden, zeilen, presenteren, maar eet echt alleen de boerenkool die z'n moeder voor hem maakt. Marks doel bij Sir Joe is om iedereen in Nederland net zo veel energie te geven, als hij zelf elke dag heeft. Ons eigen team heeft hij in ieder geval al om.

SOFIE 

Zoek je Sofie? Bij windstil, is ze waarschijnlijk soda's aan het verkopen in Rotterdam, maar bij het eerste kleine zuchtje wind kun je haar op het water vinden. Het is dan ook haar grote droom om ooit nog een keer de wereld rond te zeilen. Ze heeft een guilty pleasure voor bitterballen, bananenbrood (maar niet tegelijkertijd) en honden. Ze is in het weekend net zo vaak in horeca zaken te vinden als doordeweeks, maar drinkt dan natuurlijk alleen maar frisdrank (kiddin' natuurlijk hè..). Sofie pakt kansen met beide handen aan, heeft ontzettend veel energie, maar wil niemand van haar collega's vertellen waar ze een tatoeage heeft..