FAQ

Ask away!

Algemeen

Waar komt de naam Sir Joe vandaan?
De naam Sir Joe is het ultieme eerbetoon aan de visionair die als eerste prik aan de friscategorie heeft toegevoegd: Joseph Priestley (1733-1804). Hij was de uitvinder van koolzuurhoudend water. Joe was een alleskunner en een pionier. Hoewel Joe nu al een tijdje niet meer onder ons is, leeft zijn avontuurlijke en prikkelende geest nog door in het DNA van Sir Joe.

Wat doet Sir Joe precies?
Sir Joe trekt de wijde wereld in om mooie, lekkere en aantrekkelijke frisdranken te vinden die jouw assortiment kunnen verrijken en versterken. Met ons groeiende portfolio zijn we een one stop shop voor bijzondere sodamerken in iedere friscategorie. Samen met jou willen we aan onze merken bouwen in de Nederlandse markt. Daarbij werken we graag nauw met je samen en denken we continu met je mee om je zoveel mogelijk te ontzorgen.

Merken

Welke merken voert Sir Joe?
Op dit moment hebben we drie merken: Russell & Co. (mixers), Caleb's Kola (cola) en StrangeLove (mixers).

Waar kan ik Sir Joe's merken vinden?
Op dit moment kun je onze merken binnen de Nederlandse horeca en in je groothandel vinden. Daarnaast zijn onze merken ook altijd online verkrijgbaar via onze webshop www.sirjoe.nl. Op termijn zullen we ook naar retail uit gaan breiden.

Levering

Hoe worden Sir Joe's producten geleverd?
Russell & Co. en Caleb’s Kola zijn op dit moment door het hele land verkrijgbaar bij de groothandel. StrangeLove is vanaf begin mei op aanvraag in onze webshop verkrijgbaar.

Contact

Waar kan ik terecht met vragen over Sir Joe?
Je kunt al je vragen altijd aan ons stellen via de "contact" page op onze website. Je kunt je vraag ook naar info@sirjoe.nl sturen. We komen dan altijd zo snel mogelijk bij je terug.

Hoe komt ik in contact met Sir Joe's brand ambassadors?
Onze brand ambassadors werken op dit moment voornamelijk binnen de randstad. Om ze te benaderen, kun je een mailtje sturen naar info@sirjoe.nl. We komen dan altijd zo snel mogelijk bij je terug.

Tot wie kan ik me richten met vragen over de producten?
Voor productvragen kun je contact opnemen met een van onze brand ambassadors of een email sturen naar info@sirjoe.nl. We komen zo snel mogelijk bij je terug met een antwoord

Bestellen Webshop

Hoe werkt het plaatsen van een bestelling in de webshop?
In onze webshop kun je eenvoudig onze producten bestellen. Hoe werkt het? Ga naar de "bestellen" pagina in de webshop en klik op de blauwe winkelkar-icoontjes onder de producten die je aan je bestelling wil toevoegen. Per klik wordt er een doos aan je bestelling toegevoegd. Als je meer over het product wil weten, kun je op een foto van het product klikken en daar de productinformatie vinden.

Wil je je bestelling afrekenen? Klik op het winkelwagentje rechts bovenin de pagina en controleer nog een laatste keer je winkelmandje. Als je klaar bent om je bestelling te voltooien, klik je op "afrekenen" en voer je op de volgende pagina je factuur- en leveringsgegevens in. Kies je verzendingsmethode uit en reken eenvoudig af met een overdraagbare Tikkie of met iDeal. Zodra je betaling bij ons is bevestigd, krijg je een orderbevestiging en wordt je bestelling klaargemaakt voor levering. Voor 15:00 besteld is de volgende dag geleverd.

Voor wie is de Sir Joe webshop bedoeld?
Onze webshop is bestemd voor alle Horeca ondernemers die onze producten willen bestellen, ongeacht hun vaste groothandel. Tijdens de bestelprocedure halen wij aan de hand van je ingevulde naam, postcode of adres gemakkelijk je KvK gegevens voor je op. Particulieren kunnen helaas geen bestellingen doen via de webshop.

Heb ik een account nodig om een bestelling te kunnen plaatsen?
In principe heb je geen account nodig om bestellingen te kunnen plaatsen. Wat we wel van je nodig hebben zijn je KvK gegevens, die je gemakkelijk voor je wordt opgezocht door adres, postcode of bedrijfsnaam in de factuurgegevens in te vullen.

Hoe maak ik een account aan in de webshop en wat zijn de voordelen daarvan?
Een account kun je op twee manieren aanmaken. Je kunt je registreren door rechts bovenin in de account omgeving je emailadres en wachtwoord in te voeren. Daarnaast kun je er bij het invullen van je factuurgegevens voor kiezen om een wachtwoord in te voeren, waardoor je bij het afrekenen automatisch een account aanmaakt.

De voordelen van een account zijn dat je je bestelgeschiedenis makkelijk kunt inzien en je oude facturen in je accountomgeving kunt bekijken. Daarnaast blijf je met een account altijd op de hoogte van bruisende ontwikkelingen bij Sir Joe.

Welke producten kan ik bestellen?
Op onze webshop zal altijd het gehele assortiment van Sir Joe verkrijgbaar zijn.

Levering Webshop

Wat zijn de bezorgmogelijkheden en kosten?
De bezorging van onze producten is geheel gratis. Als je vóór 15:00 bestelt, worden de producten de volgende dag nog geleverd. Bij verzending van de producten krijg je een track & trace code van onze logistieke partner, waarmee je kunt zien hoe laat je producten ongeveer zullen worden geleverd.

Kan ik een ander ander afleveradres opgeven?
Ja, als je afleveradres verschilt van je factuuradres kun je dit eenvoudig aangeven voordat je je bestelling plaatst.

Hoeveel moet ik minimaal bestellen?
Er is geen minimale afnameverplichting. We verzenden al vanaf 1 doos. We verzenden geen losse flessen.

Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren nadat ik deze heb betaald?
Helaas is je bestelling definitief geworden nadat je hebt betaald en zal deze worden doorgezet naar onze logistieke partner.

Kan ik mijn emballage direct retour sturen als er een bestelling wordt geleverd?
Voor een soepele afwikkeling adviseren we je om kratten met lege flessen in te leveren bij je reguliere groothandel.

Bezorgen jullie overal?
We bezorgen overal in Nederland.

Bezorgen jullie op en rond feestdagen?
Dat verschilt per feestdag. Als we op bepaalde feestdagen niet bezorgen, communiceren we dit ruim op tijd.

Betaling Webshop

Hoe reken ik af in de webshop?
Reken eenvoudig af met een overdraagbare Tikkie of met iDeal. Zodra je betaling bij ons is bevestigd, krijg je een orderbevestiging en wordt je bestelling klaargemaakt voor levering. Voor 15:00 besteld is de volgende dag geleverd.

Verschillen jullie prijzen van de prijzen bij de groothandel?
In onze webshop worden de detailhandel adviesprijzen gehanteerd.

Krijg ik een factuur met BTW-vermelding zodat ik het bedrag kan terugvorderen?
Ja, je ontvangt altijd een digitale factuur met een aparte vermelding van het BTW-bedrag. Als je een account hebt, kun je je oude facturen in je accountomgeving terugvinden.

Wordt de afname via de webshop voor Sir Joe klanten (met samenwerkingsovereenkomst) verrekend met de afgesproken korting?
Ja.

Kan ik de bezorgkosten verhalen bij de Sir Joe brand ambassadors?
Nee, eventuele extra bezorgkosten komen voor je eigen rekening.