FAQ

Ask away!

Algemeen

Waar komt de naam Sir Joe vandaan?
De naam Sir Joe is het ultieme eerbetoon aan de visionair die als eerste prik aan de friscategorie heeft toegevoegd: Joseph Priestley (1733-1804). Hij was de uitvinder van koolzuurhoudend water. Joe was een alleskunner en een pionier. Hoewel Joe nu al een tijdje niet meer onder ons is, leeft zijn avontuurlijke en prikkelende geest nog door in het DNA van Sir Joe.

Wat doet Sir Joe precies?
Sir Joe trekt de wijde wereld in om mooie, lekkere en aantrekkelijke frisdranken te vinden die jouw assortiment kunnen verrijken en versterken. Met ons groeiende portfolio zijn we een one stop shop voor bijzondere sodamerken in iedere friscategorie. Samen met jou willen we aan onze merken bouwen in de Nederlandse markt. Daarbij werken we graag nauw met je samen en denken we continu met je mee om je zoveel mogelijk te ontzorgen.

Assortiment & Prijzen

Welke merken voert Sir Joe?
Op dit moment hebben we vijf lokale merken: Double Dutch (mixers), THIJS (sappen), Russell & Co. (lemonades),  Butcha (kombucha) & Limeau (siroop).

Waar kan ik Sir Joe's merken vinden?
Momenteel kun je onze merken binnen de Nederlandse horeca en in de groothandel vinden. Daarnaast zijn onze merken ook altijd online verkrijgbaar via onze webshop www.sirjoe.nl. Op termijn zullen we ook naar retail gaan uitbreiden.

Moet ik statiegeld betalen?
De merken hebben geen statiegeld. De lege flesjes gooi je natuurlijk in de glasbak.

Hoe lang zijn de sodas houdbaar nadat ik het ontvangen heb?
Je krijgt van ons alleen sodas die op het moment van verzending nog minimaal één maand houdbaar zijn.

Zijn de afgebeelde prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen op de zakelijke pagina van Sirjoe.nl zijn exclusief BTW.

Ik mis een product in het assortiment, hoe kan ik dat doorgeven?
Wij vinden het erg leuk om te weten welke sodas jij graag drinkt of zou willen bestellen. Stuur je suggestie naar info@sirjoe.nl.

Verschillen jullie prijzen van de prijzen bij de groothandel?
In onze webshop worden de detailhandel adviesprijzen gehanteerd.

Krijg ik een factuur met BTW-vermelding zodat ik het bedrag kan terugvorderen?
Ja, je ontvangt altijd een digitale factuur met een aparte vermelding van het BTW-bedrag. Als je een account hebt, kun je je oude facturen in je accountomgeving terugvinden.

Wordt de afname via de webshop voor Sir Joe klanten (met samenwerkingsovereenkomst) verrekend met de afgesproken korting?
Ja.

Waar vind ik productinformatie en allergenen informatie
Sir Joe plaatst op de site bij elk product allergenen informatie. Daarnaast tref je deze informatie op het etiket van je bestelde soda.

Wat betekend houdbaarheidsdatum (THT)?
De houdbaarheidsdatum op de flesjes is de datum tot waarop de brouwers de perfecte kwaliteit van de sodas garanderen. Na deze datum is het mogelijk dat de kwaliteit afneemt. Dit merk je vooral aan de smaak van de soda. Hoe snel dit gebeurt, hangt af van verschillende factoren. Wanneer je de sodas koel en donker bewaart, zal de smaak minder snel afnemen dan wanneer je het warm en in het licht bewaart.

Bestellen

Heb ik een account nodig om een bestelling te kunnen plaatsen?
In principe heb je geen account nodig om bestellingen te kunnen plaatsen. Wat we wel van je nodig hebben zijn je KvK gegevens, die gemakkelijk voor je wordt opgezocht door adres, postcode of bedrijfsnaam in de factuurgegevens in te vullen.

Hoe maak ik een account aan in de webshop en wat zijn de voordelen daarvan?
Een account kun je op twee manieren aanmaken. Je kunt je registreren door rechts bovenin in de account omgeving je emailadres en wachtwoord in te voeren. Daarnaast kun je er bij het invullen van je factuurgegevens voor kiezen om een wachtwoord in te voeren, waardoor je bij het afrekenen automatisch een account aanmaakt.

De voordelen van een account zijn dat je je bestelgeschiedenis makkelijk kunt inzien en je oude facturen in je accountomgeving kunt bekijken. Daarnaast blijf je met een account altijd op de hoogte van bruisende ontwikkelingen bij Sir Joe.

Hoe werkt het plaatsen van een bestelling in de webshop?
Nadat je een product naar je smaak hebt gevonden klik je op ‘voeg toe’ in de blauwe balk onder het product die je aan je bestelling wil toevoegen. Per klik wordt er één product aan je bestelling toegevoegd. Als je meer over het product wil weten, kun je op een foto van het product klikken en daar de productinformatie vinden.

Wil je je bestelling afrekenen? Klik op het winkelwagentje rechts bovenin de pagina en controleer nog een laatste keer je winkelmandje. Als je klaar bent om je bestelling te voltooien, klik je op "afrekenen" en voer je op de volgende pagina je factuur- en leveringsgegevens in.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Je kan je bestelling eenvoudig afrekenen met iDeal.

Hoeveel producten moet ik minimaal bestellen?
We hanteren een minimale order van één doos, krat of tray.

Hoe zoek ik producten?
Je kunt op verschillende manieren zoeken naar onze producten. Met de zoekbalk onder ‘vind jouw product’ linksboven in de webshop kun je gericht zoeken door je zoekopdracht in te typen. Je kunt bijvoorbeeld zoeken naar ‘kombucha’, ‘tonic’ of ‘citroen’. Alle relevante zoekresultaten worden vervolgens weergegeven.

Daarnaast kun je ook zoeken door gebruik te maken van diverse filters. Deze filters vind je in de linkerbalk van de webshop. Je kunt filteren op kenmerken als ‘koolzuurhoudend’ of smaken als ‘citrus’.

Product niet beschikbaar?
Helaas kan het voorkomen dat je gekozen product tijdelijk niet beschikbaar is. In dat geval kunnen wij je ervan op de hoogste stellen wanneer dit wél weer het geval is. Het enige wat je hoeft te doen is je e-mailadres in te vullen en klik op ‘geef me een seintje’ om je notificatie te activeren.

Ik heb geen bevestiging ontvangen?
Het kan enkele minuten duren voordat je de bevestigingsmail in je inbox ontvangt. Het kan ook zo zijn dat je bevestigingsmails worden tegengehouden door je spamfilter. We raden je aan spamfilter instellingen te controleren en indien nodig aan te passen. Als je een Sir Joe-account hebt kan je de bevestigingsmail terugvinden in je klantomgeving. 

Hoe krijg ik een kopie van mijn factuur?
Je kunt een kopie van je factuur downloaden in de je digitale klantomgeving.

Verzending & Levering

Wat is de levertijd?
Bestellingen vóór 14:00u worden de volgende werkdag geleverd.

Moet ik bezorgkosten betalen?
De bezorging van onze producten is geheel gratis.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Het is momenteel helaas niet mogelijk om je bestelling via Track & Trace te volgen.

Kan ik laten bezorgen op een afhaalpunt?
Het is momenteel helaas niet mogelijk om op een afhaalpunt te leveren. Je kunt tijdens je bestelling wel een ander adres invoeren dan het factuuradres.

Is het mogelijk om te leveren in het buitenland?
Momenteel leveren wij alleen in Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden.

Kan ik mijn emballage direct retour sturen als er een bestelling wordt geleverd?
Voor een soepele afwikkeling adviseren we je om kratten met lege flessen in te leveren bij je reguliere groothandel.

Mijn bestelling lijkt niet helemaal in orde, wat moet ik doen?
Als blijkt dat (een deel van je) bestelling niet volgens afspraak is geleverd, kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice via info@sirjoe.nl zodat we samen tot een passende oplossing kunnen komen!

Heb je een beschadigd pakket ontvangen?
Het is belangrijk om bij levering te bekijken of de bestelling beschadigd is. Check bijvoorbeeld of het karton beschadigd of vochtig is. Neem in dat geval de tijd om samen met de bezorger de schade vast te stellen. Als je de schade pas later opmerkt, geef dat dan zo snel mogelijk en bij voorkeur binnen 7 dagen na ontvangst door aan de klantenservice via info@sirjoe.nl.Stuur ook foto's mee van de beschadiging zodat we dit met onze bezorgpartner kunnen opnemen.

Retour & Terugbetaling

Heb ik retourrecht?
Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product(en) retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Sir Joe geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht vul je ons retourformulier in als je een bestelling wilt retourneren. Na verzending van het formulier krijg je een bevestiging per mail opgestuurd. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”

Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Wat krijg ik vergoed als ik mijn bestelling retourneer
We betalen de door jou betaalde prijs voor de bestelde producten. We storten de betreffende bedragen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven van de aankoop af te zien, terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de bestelling hebt betaald. Wij kunnen echter terugbetaling uitstellen totdat wij de producten hebben ontvangen of (indien eerder) wij van jou een bewijs van terugzending hebben ontvangen.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Vul ons retourformulier in als je een bestelling wilt retourneren. Na verzending van het formulier krijg je een bevestiging per mail opgestuurd. Voeg deze bevestiging toe aan jouw pakket en retourneer deze via het postkantoor. De kosten voor retour van je huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Contact

Waar kan ik terecht met vragen over Sir Joe?
Je kunt al je vragen altijd aan ons stellen via de "contact" page op onze website. Je kunt je vraag ook naar info@sirjoe.nl sturen. We komen dan altijd zo snel mogelijk bij je terug.

Hoe komt ik in contact met Sir Joe's brand ambassadors?
Stuur ze een mailtje sturen naar info@sirjoe.nl. We komen dan altijd zo snel mogelijk bij je terug.

Tot wie kan ik me richten met vragen over de producten?
Voor productvragen kun je contact opnemen met een van onze brand ambassadors of een email sturen naar info@sirjoe.nl. We komen zo snel mogelijk bij je terug met een antwoord